سخنگوی نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که نخست‌وزیر این رژیم و رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌و‌گویی تلفنی بازگشت سفرای دو طرف را اعلام کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک فعال سیاسی گفت: حادثه‌ای که در شاهچراغ اتفاق افتاد ادامه مسیری است که موساد و سیا در گذشته می‌رفتند و از طریق داعش تلاش کردند که ایران را ناامن جلوه دهند.
فرمانده سپاه تهران گفت: قدرت نظام اسلامی در بسیاری از مؤلفه‌ها افزایش یافته و این باعث شده تا آمریکا و اسرائیل با چالش مانایی در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران مواجه شوند.
گزارش‌های تأیید نشده رسانه‌های ایران از این حکایت دارد که احتمالاً اولین گروه از جنگنده‌های سوخو 35 (نوع E) طی هفته‌های آتی از طرف روسیه به ایران تحویل داده خواهد شد. اگر جنگنده‌های سوخو۳۵ به همراه سامانه هوایی پیشرفته‌ای مانند اس-400 به ایران تحویل داده شود می‌تواند کار را برای اسرائیل و آمریکا در حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران دشوار کند.
قم- فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی روز به روز در حال اضمحلال است، اظهار کرد: امیدواریم با تکیه بر نصرت الهی بتوانیم به نابودی اسرائیل برسیم.
واقعیت این است که ترکیه و روسیه برخلاف ایران تصور تهدیدآمیزی از نقش اسرائیل در جمهوری آذربایجان، کریدور زنگزور و تهدید مرز مشترک ایران و ارمنستان ندارند. اولین قدم درک این نگرانی‌ها و پیگیری احتمالی مذاکرات منطقه‌ای مشترک خواهد بود.
نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان از عدم تمایل این کشور و رژیم‌صهیونیستی مبنی بر حرکت به سمت آغاز جنگ خبر داد.
پس از تصمیم عراق برای توقف صادرات نفت خام از اقلیم کردستان به ترکیه، رسانه های عبری از ضرر اسرائیل از این تصمیم صحبت می کنند.
روزنامه‌های مطرح جهان عرب در صفحه نخست خود به مسائل مختلفی از جمله نگرانی‌های گسترده تل آویو در حوزه امنیت پرداختند.
منابع عبری مدعی شدند که آثار باستانی به سرقت رفته از مناطق زلزله زده ترکیه از سوی تیم امداد و نجات اسرائیلی، تحویل ترکیه شده است.
امام جمعه اردبیل با اشاره به کمک مالی اسرائیل در زلزله اخیر ترکیه خطاب به ملت این کشور گفت: ملت بزرگ ترکیه دقت کنند هرچه اسرائیل به عنوان کمک مالی در حادثه زلزله به ترکیه آورده همه مال مسروق و دزدی است.
رسانه های اسرائیلی در روزهای گذشته با تبلیغات گسترده خبر از ورود امدادگران خود به ترکیه دادند، خبری که با واکنش مردم ترکیه مواجه شد.
زلزله‌شناسان می‌گویند زمین‌لرزه‌ای که بخش پرجمعیت جنوب شرقی ترکیه را لرزاند و تا دوردست اسرائیل و قبرس احساس شد به اندازه کافی قوی و کم عمق و در مقیاسی ویرانگر کشنده بود. مقامات سوریه و ترکیه اعلام کردند که حداقل بیش از هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و انتظار می‌رود که این تلفات افزایش یابد.
«الی کوهن» وزیر خارجه اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای رسمی نوشت: «به نمایندگی از کابینه اسرائیل تأسف عمیق خود به ملت ترکیه به سبب این زمین‌لرزه را اعلام می‌کنم».
نتانیاهو جزو معدود شخصیتهای اسرائیلی است که توانسته است بیش از ۱۵ سال بر اریکه قدرت تکیه زند. با این حال وجود پرونده‌های قضایی سبب می‌شود تا وی همواره سایه دادگاه را بالا سر خود احساس کند.
لیلیان که از ژانویه ۲۰۲۱ کاردار رژیم صهیونیستی در آنکارا بوده، پس از ارایه اعتبارنامه اش به اردوغان، به مقام سفیر ارتقاء یافت.
«باید توجه داشته باشیم که خیلی زود دیر می شود و به راحتی دیگر نمی توان راه سومی را در حوزه سیاست خارجی تعریف کرد. زیرا از یک سو شما در مقابل خود جهان غرب را قرار داده اید که با رهبری آمریکا و مدیریت اروپا و کنشگری اجرایی اسرائیل در منطقه می‌تواند یک وحدت عملیاتی را شکل دهد و ائتلاف آمریکایی-اروپایی-اسرائیلی در کنار ائتلاف عربی-عبری-غربی قرار می‌گیرد و ایران را در وضعیت سختی قرار می دهد و از سوی دیگر، در داخل منطقه نیز کنشگرانی نظیر عربستان، ترکیه و همچنین اسرائیل را دارید که در پی ایجاد یک وحدت عملیاتی جهت برخورد با ایران هستند.»
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی که با واکنش منفی محافل فلسطینی روبرو شده، مدعی شد که عادی سازی روابط میان آنکارا و تل آویو، خیانت به مساله فلسطین محسوب نمی شود.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز نوشت که این اقدام پس از توافق دو ماه پیش یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه انجام شد.
اید توجه داشت که رزمایش سه‌‌‌روزه سپاه در منطقه ارس و سفر سه‌‌‌روزه حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه به ارمنستان که با افتتاح کنسولگری در شهر قاپان همراه شد، نشان می‌دهد که راهبرد تهران برای عدم تغییر مرزهای شمال غربی بسیار جدی است و هرگونه تشدید بحران از سوی جمهوری آذربایجان در همراهی با دیگر بازیگران همچون ترکیه یا اسرائیل را تحمل نخواهد کرد.
مراسم افتتاحیه رقابت‌های مچ اندازی قهرمانی جهانی روز گذشته در ترکیه برگزار شد. در این مراسم بلافاصله پس از حضور فردی با پرچم ایران روی سکو، گوینده سالن نام رژیم اشغالگر قدس را به زبان آورد و باعث شد پرچم این رژیم در کنار پرچم ایران قرار بگیرد. این موضوع با حواشی زیادی همراه بود
لاپید در توییتی نوشت که وی خواستار توسعه روابط دیپلماتیک، اقتصادی و گردشگری میان رژیم صهیونیستی و ترکیه شده است.
رجب طیب اردوغان در میانه بحران اقتصادی فراگیر ترکیه، در چند وقت اخیر، سیاست تنش‌زدایی در مناسبات با اسرائیل را در پیش گرفته که نمود بارز آن موافقت با از سرگیر روابط دیپلماتیک و پهلو گرفتن کشتی جنگی متعلق به آنکارا در بندر حیفا بوده است.
رئیس جمهور ترکیه بر این باور است که از معادلات اقتصادی در منطقه کنار گذاشته شده است و به نوعی طی این مدت استانبول را نادیده گرفته‌اند. به همین دلیل الان در تلاش است که به نوعی مانع از توافق ‌های اقتصادی میان اسرائیل و یونان و قبرس شود
جنبش حماس با رد بیانیه منتسب به این جنبش مبنی بر حمایت از تبادل سفرا بین ترکیه و اسرائیل، بر موضع ثابت خود در مخالفت با تمام انواع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ